simone-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

Het Boerderijleven


Een tijdje geen nieuwe post meer, omdat ik er simpelweg niet aan heb gedacht. Ik vermaak me prima op de boerderij. Het opstaan om 4:30 is wel even wennen, zeker toen afgelopen week mijn gastvrouw weg was en we de ochtenden dus niet konden afwisselen. Maar eigenlijk vind ik de ochtenden leuker dan de middagen, en heel moe ben ik ook niet. Het melken gaat me goed af en ik word steeds sneller en zelfverzekerder, ook herken ik steeds meer koeien zodat ik weet of ze schoppen of niet. Op deze boerderij lopen de stieren bij de koeien en dat kan soms wel eng zijn, ze zijn namelijk van een agressief ras. Een keer waren de stieren ontsnapt en moest ik ze opwachten om ze de paddock in te sturen, best spannend om een rennende stier op je af zien te komen, maar gelukkig is alles goed gegaan. Ook viel er een koe in de melkschuur een paar dagen geleden, voordat ze kon opstaan hadden 2 andere koeien al over haar heen gelopen, maar dat bleek vrij normaal te zijn. Ik heb al veel familie en vrienden ontmoet en ik word in alles betrokken, het voelt als een tweede thuis hier. Het buiten zijn en met dieren werken past helemaal goed bij me, wat ertoe heeft geleid dat ik erover nadenk om m’n terugreis iets te verzetten, zodat ik iets langer hier kan blijven. Nu na een erg drukke week gaan we een paar dagen naar de Coromandel, daarna kerst vieren en weer terug naar werk.

Reacties

Reacties

Jacob Vlaanderen

Stoer hoor. Zo met die stieren. Hele fijne kerstdagen alhoewel wel vreemd zal zijn in de zomer en ver van huis. Nu heel mooi Nieuwjaar waarin we nog veel van je mogen horen. Jacob en Viktorija

Ruben

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Stuur je nog eens wat foto's??
Want een foto zegt meer dan 1000 woorden ;)

Joe

Peter

Hi Simone,
En hoe gaat het nu met je??
Groeten van ons?
Mirjam, Peter, Elodie, Luc.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active