simone-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

Het begin van StrayTravel

Een behoorlijke poos niks meer hierop geplaatst. Het bijwerken van mijn dagboek vergeet al zo’n beetje dagelijks, en dit blog was ik eigenlijk al helemaal vergeten. Inmiddels heb ik de boerderij verlaten. Zeker de laatste week op de boerderij was extra leuk (ondanks dat ik in m’n maag werd geschopt door een koe tijdens het melken). We gingen zo’n beetje elke dag uit eten en ik kreeg een mooie ketting. Ook vertelde de boer en boerin dat als ik langer was gebleven ze me hadden geleerd hoe ik het melkproces kon leiden, omdat ze vonden dat ik daar nu meer dan goed genoeg voor was. Maarja, ik heb m’n ticket al verlengd en kon dus echt niet langer meer blijven, het was tijd om wat van het land te zien! Ik nam afscheid van de boerderij en van Tarah en Andrew (en alle andere mensen en dieren die ik heb mogen leren kennen) en de tranen biggelden over m’n wangen. In Taupo stapte ik op m’n allereerste StrayTravel bus. Er hing een goede sfeer in de bus en iedereen was ongeveer mijn leeftijd. We gingen als eerste naar de Blue Duck Station, een afgelegen boerderij/camping midden in de natuur. De locatie was prachtig en je kon onder een waterval zwemmen, maar ik raakte al snel verveeld want er was niet veel te doen. Toen we daar weg gingen was het tijd voor de Tongariro Crossing. 19,4 km hiken over en door de bergen (waar Lord of The Rings is opgenomen -> Mt Doom). Het was heel erg uitputtend, maar doordat je met vrienden liep was het wel leuk. Na 6 uur waren we klaar en gingen we naar ons hostel in Raetihi. Die avond zaten we lekker in de hot tub. De volgende ochtend ging de bus naar Wellington, de hoofdstad. Het was daar vrij druk en minder mooi dan de vorige plekken, maar de avond en het uitgaan was wel erg leuk. Na 5 uur slaap moest ik weer vroeg op om de boot naar het Zuidereiland te nemen. Daar verbleef ik de eerste nachten in het Abel Tasman Nationaal Park en raakte erg goed bevriend met 2 Deense meisjes. Ik deed ook in dit park een hike van maar liefst 25 km! Gisteren ben ik met de bus naar Franz Josef gegaan. Hier is een enorme gletsjer waar ik zometeen boven zal skydiven. Spannend, maar vast en zeker ook heel leuk. Morgen ga ik weer door met de bus richting Wanaka, en over 2,5 week ben ik alweer thuis! (Nog iets grappigs: ik heb hier een Nederlands meisje ontmoet die op dezelfde dag met het zelfde vliegtuig naar Amsterdam vliegt!)

Reacties

Reacties

Jacob Vlaanderen

Wow wat een avontuur. Hiken over Mt. Doom en dan lekker in een hot tube. Ja Simone geniet ervan want je bent zo weer in koude natte kikkerland. Heel veel plezier nog en blijven schrijven. Misschien nog wat foto's? Groet Jacob & Viktoria.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active